Marketing via de e-mail is een vorm van directe marketing waarbij de klanten worden benaderd via de mail. Deze marketing methode wordt vaak gebruikt om nieuwe klanten te werven of om bestaande klanten te overtuigen om iets aan te schaffen. Maar daarnaast speelt relatiebeheer ook een belangrijke rol. Via e-mail marketing kun je namelijk contact houden met de klant.
Wanneer kan je e-mail marketing inzetten?
Zoals de naam het al zegt is e-mail marketing een vorm van marketing die verloopt via de mail. In deze mails wordt op een commerciële manier een boodschap gecommuniceerd naar de ontvanger. Het doel van deze boodschap kan erg uiteenlopend zijn. Als je een online winkel hebt, dan wil je misschien wel je nieuwste collectie delen met je klanten. Of misschien is jouw bedrijf net van naam veranderd, en wil je dit graag met je klanten communiceren. Je kunt natuurlijk ook gebruik maken van e-mail marketing om prijsvragen te delen met je bezoekers.
Bereik een grote doelgroep
Je kunt met e-mailmarketing ook een grote doelgroep benaderen. Je kunt deze doelgroep bijvoorbeeld een leuke nieuwsbrief sturen. Je kunt dus doormiddel van e-mailmarketing je doelgroep heel erg gericht benaderen. Je kunt bijvoorbeeld linkjes in de e-mail zetten waardoor mensen op deze links kunnen gaan klikken. Je kunt hierdoor dus extra veel bezoekers op je website krijgen. Je onderhoudt ook het contact met doelgroep beter. Je hoopt hier natuurlijk wel meer omzet aan over te houden en dat is wel waar je e-mailmarketing voor doet. Het is een zeer effectieve vorm van marketing en daarom wordt deze ook vaak ingezet. Het kan heel effectief zijn, mits je hier de juiste mensen voor hebt. Daarom is het verstandig om e-mail marketing uit te besteden aan een digital marketing bureau. Dit bureau heeft verschillende specialisten in dienst die je als geen ander kunnen helpen met e-mail marketing.