Je ontkomt er tegenwoordig nauwelijks aan: vlogs. Vlogs zijn video’s waarbij mensen (de vloggers) ideeën of meningen delen met de rest van de wereld. Veel bedrijven maken hier gebruik van. Zo sturen zijn producten naar de vloggers toe, die zij vervolgens aanprijzen in hun vlogs. Als de vloggers razend enthousiast zijn over het product, dan zijn de kijkers overtuigd van de waarde van het producten en willen het ook aanschaffen. Het is een goede vorm van viral marketing wat veel uitkomsten biedt. Vlogs is een vorm van mond tot mond reclame. Mensen hebben veel bevestiging nodig van andere mensen. Daarom zijn recensies ook zo belangrijk. Viral marketing is dus een goede manier om jouw producten te verkopen en jouw naamsbekendheid te vergroten.
Wat is viral marketing eigenlijk?
Een marketingtechniek die veel gebruik wordt met behulp van social media is viral marketing. Bij viral marketing wordt er een bepaald merk of product gepromoot door middel van een social media kanaal zoals Facebook of Twitter. Je zou het kunnen zien als een soort mond tot mond reclame die wordt versterkt door het gebruik van social media kanalen. Bij Virale marketing is de doelgroep consumenten, en niet bedrijven.
Maak kennis met de voordelen van viral marketing
Viral marketing staat bekend als een snelle en effectieve manier van naamsbekendheid op te bouwen en je kunt op goedkope en snelle manier een groot publiek bereiken. Het is een goedkope manier, omdat het allemaal verloopt via social media, er zijn verder weinig kosten aan verbonden. Maar daarnaast biedt virale marketing nog een aantal voordelen. Zo kun je gemakkelijk de doelgroepen bepalen, en je doelgroep specifiek bereiken. Via social media kun je namelijk een grote groep mensen aanspreken. Maar ook snelheid speelt bij viral marketing een belangrijke en grote rol. Berichten en afbeeldingen verspreiden zich enorm snel online, en zo gaan posts snel viral.