Zet display marketing vandaag nog in

0

Online adverteren door middel van banners wordt display marketing genoemd. Je zult het zelf ook wel een keer hebben meegemaakt, je zit op een website en opeens zie je in een reclameblok een advertentie staan in de vorm van een banner. Deze banner geeft de website weer die je pas geleden hebt gezocht, of bijvoorbeeld een link van een paar schoenen waar je laatst online naar gekeken hebt. Je komt banners op allerlei verschillende websites tegen, denk aan social media platformen, nieuwssites maar ook op blogs.

Waarom zou je banners inzetten?

Banners zijn aantrekkelijke en visuele reclame-uitingen op websites. Veel adverteerders maken gebruik van deze manier van adverteren, omdat het veel voordelen met zich meebrengt. Allereerst helpt het je bij het vergroten van de naamsbekendheid van je onderneming. Je kunt banners goed inzetten als middel om je merk goed in de markt te zetten, maar ook om je producten te promoten. Dit kan door te adverteren in het displaynetwerk van Google. Het resultaat hiervan zal zijn dat er meer op jouw merk gaat worden gezocht. Dit werkt ook op het moment dat je een nieuw product wil gaan lanceren en deze bij jouw doelgroep onder de aandacht wil brengen.
Een ander voordeel van deze vorm van marketing is dat het kan dienen als remarketing. Zo kunnen klanten die twijfelen om het product te kopen de banner tegen komen en uiteindelijk toch tot een conversie overgaan. De banner ziet er aantrekkelijk uit waardoor je getriggerd wordt om de producten alsnog te kopen. Dat is effectieve vorm van remarketing. Een ander voordeel van banners is dynamische remarketing. Hiermee kunnen zowel nieuwe klanten als bestaande klanten worden aangesproken. De klant bezoekt een pagina en verlaat vervolgens de website. Door de klant te achtervolgen met productadvertenties op een andere website, is de kans erg groot dat het prospect terug keert op de website.