Het grote verschil tussen inbound- en content marketing

0
inbound-marketing-inzetten

Wellicht heb je er weleens van gehoord: inbound marketing of content marketing. Maar wat is het verschil eigenlijk? Is het verstandig om met zowel inbound- als content marketing te gaan werken? Dit zijn veelvoorkomende vragen en het is ook erg logisch dat deze vragen gesteld worden, want het is niet altijd even makkelijk om het verschil uit te leggen. Inbound marketing en content marketing maken beide gebruik van content. Maar wat is content precies? Content is een heel groot begrip en je kunt content op heel veel verschillende manieren toepassen. Van blogs tot video’s.

Het verschil tussen beide marketingvormen

Content kent veel manier waarop het kan verschijnen. Het is een krachtige manier om klanten voor je onderneming te vinnen. Inbound marketing heeft als doel om goed gevonden te worden. SEO (zoekmachine optimalisatie) is hierbij heel belangrijk. Klanten zoeken tegenwoordig online naar informatie en door slimme inbound marketingtechnieken kan jouw content gevonden worden en zorg je er dus ook voor dat deze klanten met jouw onderneming in contact willen blijven. Content marketing daar in tegen wordt voornamelijk ingezet als branding en loyalty. Deze content kan zowel via email, als advertising, search of offline vormen aangeboden worden.

Inbound marketing kan niet zonder content marketing

Content marketing is dus een ontzettend belangrijk onderdeel van inbound marketing. Zonder content kan inbound marketing niet bestaan. Inbound marketing is echter veel meer dan het maken van content. Het is namelijk een combinatie van manieren om gevonden te worden en om vanuit deze content potentiele klanten te genereren en te converteren naar klant. Dit is een lastig proces en is erg moeilijk te realiseren zonder kennis. Dus weet je niet precies inbound marketing inzetten werkt? Neem dan contact op met een digital marketingbureau. Het digital marketingbureau kan inbound inzetten doormiddel van de juiste kennis en ervaring!