De leukste branding voor je relatiegeschenken!

0

Als ondernemer maak je reclame voor jezelf en dat doe je op diverse manieren. Bij dit alles maak je duidelijk gebruik van de juiste combinatie tussen woord en beeld, informatievoorziening en call-to-action. Hoe breng je dit over met promotionele artikelen?

Om naam te maken en bekendheid te creëren maak je drukwerk, je flyers, folders en informatieboekjes laat je dan ook zorgvuldig ontwikkelen en ontwerpen in de juiste stijl en tone of voice. Daarnaast zijn er ook promotionele artikelen waar je reclame mee kan maken bij potentiële klanten en voor bestaande relaties zijn er relatiegeschenken die je op dezelfde manier laat maken.

Wat ga je inzetten?

Bij elke type gelegenheid en soorten (potentiële) klanten kun je promotionele artikelen en geschenken bedrukt met jouw naam en logo inzetten. Het is dan vooral een kwestie van wat je wanneer in gaat zetten.

De bekendste soorten artikelen die je inzet zijn redelijk standaard te noemen: pennen, usb sticks, mokken en kantoorartikelen. Deze gebruik je als minimale inzet als leuk weggevertje op bijvoorbeeld beurzen waar je met een stand staat.

De meest gebruikte items hierin zijn:

  • kantoorartikelen (pennen, notitieblokken)
  • kleine tooltjes (sleutelhanger, usb-stick, zaklampje)
  • snoepgoed (doosje pepermunt)

Bigger & better

Wanneer je eenmaal verder in het klantrelatie proces bent wanneer potentiële klanten steeds dichterbij komen of relaties al veel langer bestaan dan kan je met meer komen. Hierbij let je dan zeker op de uitgaven en return on investment. Je zult dan ook merken dat je niet meer met kleine goedkopere spulletjes aan kan komen zetten en enige originaliteit is ook een nieuwe factor waar je rekening mee kan houden.

Veel artikelen die vanaf dit moment ingezet gaan worden lijken misschien nog steeds standaard en gemakkelijk maar de impact is iets groter dan de kleine dingen. Bij de kleine geschenken hiervoor beschreven zijn deze items meestal weggeborgen in la of zitten ze in de broekzak, etui of tas. Hierdoor verliezen ze meer kracht omdat de naam en logo weinig meer direct in zicht is. De grotere geschenken daarentegen hebben meer exposure omdat die namelijk niet gemakkelijk weg te plaatsen zijn>

Veel gebruikte grotere geschenken bestaan vooral uit deze type:

  • speelgoed (voetbal, strandbal)
  • fashion (petjes, sjaals)
  • drinkwaren (koffiemok, bidon, thermoskan)