Wordt beter gevonden door middel van SEO

0
customer-experience-management

SEO staat voor Search Engine Optimization. In het Nederlands betekent SEO zoekmachine optimalisatie. Dit is een manier een om aandacht te genereren, duurzame aandacht. Een hoge positie voor een populair zoekwoord in een zoekmachine kan voor duizenden bezoekers per maand zorgen. Bezoekers die geïnteresseerd zijn in wat jij verkoop of aanbiedt. Zoekmachine optimalisatie is dus het afstemmen van je website en teksten op de mensen die de zoekopdracht verrichten in de zoekmachine. Deze mensen zoeken naar iets omdat ze een behoefte of een probleem hebben. Als je hoog in de zoekmachine wilt komen moet je dus een pagina maken die het probleem van de zoeker oplost of de behoefte van de zoeker invult.

Hoe werkt SEO?

Zoekmachine optimalisatie wordt opgedeeld in 3 technieken, namelijk: zoekwoordenonderzoek, teksten optimaliseren en linkbuilding. Zo wordt er bij het zoekwoordenonderzoek een onderzoek gedaan naar de zoekwoorden waarop jij gebonden wilt worden. Een zoekwoord ik relevant als er door je doelgroep veel op wordt gezocht en een hoge conversiewaarde heeft. Als deze worden verwerkt in je website dan is het ook belangrijk dat je je teksten gaat optimaliseren. Hoe meer de teksten zijn toegespitst op de juiste zoekwoorden, hoe meer bezoekers je via de zoekmachine binnenkrijgt. Wanneer andere website linken naar je website, dan heeft dit een positie effect op je positie binnen de zoekresultaten. De zoekmachine neemt deze vermeldingen namelijk mee in de beoordeling over hoe relevant je website is voor een bepaalde zoekopdracht. Deze vermeldingen zijn een soort aanbevelingen.

Dus, waar draait zoekmachine optimalisatie nou eigenlijk om?

Zoals je ziet draait het bij zoekmachine optimalisatie voornamelijk om relevantie en eerlijkheid. Komt de tekst niet alleen goed overeen met de zoekwoorden, maar ook met de inhoud van je website? Zoekmachines worden tegenwoordig steeds gerichter in hun selectie, wat kwalitatief betere zoekresultaten oplevert.