10 voordelen van online enquêtes

0

Online enquêtes zijn een geweldige manier om je doelgroep te bereiken en bij je activiteiten te betrekken

  • Door je doelgroep sneller te bereiken, verhoog je de responspercentages.
  • Je kunt tegen een fractie van de gebruikelijke kosten marktonderzoek doen.
  • Je krijgt in realtime resultaten, die je voor een snelle en gemakkelijke analyse kunt gebruiken.

1. Sneller

De tijd, die nodig is om een online enquête te voltooien, is gemiddeld tweederde minder dan de tijd die je kwijt bent aan traditionele onderzoeksmethoden. Omdat de informatie automatisch wordt verzameld, hoef je niet te wachten tot er vragenlijsten per post binnenkomen. De reactietijd is bijna onmiddellijk. Experts op het gebied van online marketing zeggen dat méér dan de helft van de reacties binnen drie dagen na het onderzoeksproject wordt ontvangen. Enquêtes invullen voor geld was nog nooit zo makkelijk geweest voor mensen die online wat extra geld bij willen verdienen.

2. Goedkoper

Het gebruik van online enquêtes verlaagt je onderzoekskosten. Je bespaart geld op de verzendkosten en je hoeft geen tijd te besteden om de informatie in een database in te voeren. De reacties worden automatisch verwerkt en de resultaten zijn op elk moment toegankelijk.

3. Accurater

Er gaat met online enquêtes aanzienlijk minder fout omdat deelnemers hun antwoorden namelijk rechtstreeks in het systeem invoeren. De enquêtes op papier vereisen de aandacht van het personeel om alle details correct in te kunnen voeren en wanneer een persoon een repetitieve taak moet uitvoeren, kunnen er nu eenmaal fouten worden gemaakt.

4. Snel te analyseren

De resultaten van de online enquête zijn altijd klaar om te worden geanalyseerd. Bekijk de resultaten in realtime zodat je snel kunt handelen, grafieken kunt maken voor de rapportage, data kunt exporteren voor verdere analyse en je de resultaten met iedereen kunt delen.

5. Makkelijk te gebruiken voor deelnemers

De meeste mensen, die toegang hebben tot het internet, geven er de voorkeur aan om online enquêtes te beantwoorden in plaats van via de telefoon of via de post. Met een online enquête kunnen deelnemers een moment kiezen dat het beste bij hen past en is de tijd, die nodig is om de enquête in te vullen, ook veel korter.

6. Makkelijk te gebruiken voor onderzoekers

Het belangrijkste voordeel van online enquêtes voor onderzoekers is dat ze door tijd te besparen de productiviteit verhogen. De data zijn direct beschikbaar en kunnen gemakkelijk worden overgezet naar gespecialiseerde statistische software of spreadsheets.

7. Makkelijk vorm te geven

Een online enquête biedt je de mogelijkheid om je merk onder de aandacht van de gebruikers te brengen. Je enquête kan zo worden vormgegeven, dat deze overeenkomt met de website van je bedrijf. Je kunt de achtergronden, de afbeeldingen, de logo’s en de lettertypen gemakkelijk aanpassen. Je kunt ook een URL van de enquête op de site plaatsen. Zorg ervoor dat je online enquêteprovider mobiele responsieve enquêtes ondersteunt, zodat je je bereik kunt vergroten en je merk op alle platforms kunt promoten.

8. Eerlijker

Marktonderzoekers hebben geconstateerd dat deelnemers in grote mate de voorkeur geven aan online enquêtes in plaats van deel te nemen aan schriftelijke of telefonische enquêtes. Door relevante en gerichte enquêtes te ontwerpen en te verzenden, reageren mensen eerder met eerlijke antwoorden.

9. Selectiever

Met een online enquête kun je deelnemers vooraf screenen en alleen degenen, die voldoen aan jouw doelprofiel, toestaan om de enquête in te vullen. Een enquêteservice kan je helpen om een specifieke doelgroep te bereiken en deze relevante vragen, die op hen van toepassing zijn, te stellen.

10. Flexibeler

De volgorde van de vragen in een online enquête kan worden gewijzigd of vragen kunnen, afhankelijk van het antwoord op een eerdere vraag, helemaal worden overgeslagen. Op deze manier kan een enquête als de deelnemer de vragen aan het beantwoorden is op maat worden gemaakt.

Kortom, online enquêtes zijn een geweldige optie voor mensen en organisaties, die hun eigen onderzoek willen doen – ze zijn minder tijdrovend, ze zijn goedkoper, je krijgt de resultaten sneller en je kunt de data meteen overdragen en gebruiken.