Webshopbestellingen versturen: kies je verpakking met zorg

0

Wanneer je een webshop hebt dan kun je de route naar het postkantoor vast en zeker dromen. De meeste bestellingen zullen met de postbode meegaan om uiteindelijk bij jouw klant te arriveren. Natuurlijk wil je dat jouw producten daar netjes en onbeschadigd aankomen. Het kiezen van de juiste verpakkingsmaterialen is daarom belangrijk. Daarbij kan de keuze van de verpakking de klant ook iets vertellen over jouw webshop.

Onderstreep het verhaal van je webwinkel

Het productaanbod is één van de aspecten die jouw webwinkel uniek maakt. Andere factoren zijn onder meer de uitstraling van je website, de tone of voice die je gebruikt en het verhaal achter jouw producten. Spreken één of meerdere van deze facetten de bezoeker aan, dan kan er zo maar een bestelling volgen. Het kiezen van de juiste verpakking om je producten in te presenteren en te versturen kan jouw merk versterken. Verkoop je bijvoorbeeld producten met een groene boodschap, dan benadrukt het gebruik van duurzaam vervaardigd of gerecycled verpakkingsmateriaal dit. Het omgekeerde kan natuurlijk ook gebeuren, wanneer je in dit geval kiest voor verpakkingen met veel plastic bijvoorbeeld.

Kies een verpakking passend bij je product

Iets simpels als een verpakking kan daarom best wel veel betekenen. Juist voor een webshop. Een klant shopt bij jou online. Hierdoor mist de klant de fysieke winkelbeleving en alle informatie die daar bewust en onbewust uitgehaald wordt. De keuze voor je verpakkingsmaterialen is dus een extra kans om de visie of missie van je webshop te onderstrepen. Daarbij is de verpakking natuurlijk ook een onderdeel van de presentatie van je product. Het ene product vraagt misschien om luxere verpakkingen zoals blokbodemzakken. Voor het andere product ligt de nadruk minder op uitstraling maar is het materiaal van de verpakking belangrijker.

Met zorg en aandacht ingepakt

Iedere klant is uniek, maar het uitpakken van een product is een ervaring die vaak meetelt in de tevredenheid over de bestelling. Zo is het toch fijn om een product te ontvangen waarbij je kunt zien dat het met zorg en aandacht is ingepakt? Waarbij er oog was voor een onbeschadigde aankomst én voor het uitpakplezier. Soms ervaar je ook het omgekeerde. Bijvoorbeeld wanneer je een doos ontvangt, vaak veel te groot, met daarin jouw losse product dat tijdens de reis alle hoeken van de verpakking heeft gezien. Bekijk daarom zeker eens het aanbod van een goede verpakkingsshop. Om inspiratie op te doen of om direct verpakkingsmateriaal te vinden dat helemaal aansluit bij jouw webshopmerk.