Marketingcommunicatie via een mobile device

0
mobiele-marketing

De mobiele marketing wordt steeds belangrijker in de communicatiemix. Een mobiele device is direct, persoonlijk en de meeste consumenten hebben het altijd bij zich. Dit maakt het tot een hele andere communicatiemethode dan internet op een pc. Mobiele marketingcommunicatie maakt het mogelijk om tot persoonlijke interactie te komen met de betreffende doelgroep en hier vervolgens een persoonlijke band mee op te bouwen. Omdat de communicatie via een mobiele device geboden is aan tijd en locatie, kan het op een heel weloverwogen manier worden in gezet. Dit houdt in dat het een grote rol kan spelen in de marketing van jouw onderneming.
Bereik dus meer door het inzetten van mobiele marketing voor jouw onderneming.

De toekomst van mobiele marketing

Mobiele devices zijn tegenwoordig niet meer weg te denken en zullen zich steeds verder gaan ontwikkelen tot multifunctionele apparaten. Hierdoor zal er nog meer mogelijkheden zijn voor mobiele marketing. De technieken voor dataoverdracht zullen in de toekomst ook steeds geavanceerder worden, dit zal de mogelijkheden aanzienlijk laten toenemen. Het versmelten van het virtuele leven en het fysieke leven van de consumenten al uiteindelijk leiden tot nieuwe vormen van communicatie. Zo zal het mobiele gebruik van social media in combinatie met het vaststellen van de plaats waar iemand zich bevindt leiden tot een toenemend gebruik van de locaties van de consument.

Location based advertising

Doordat consumenten dus meer met locaties doen, biedt dit veel kansen voor bedrijven. Zo zetten steeds meer bedrijven location based advertising in als marketingcommunicatiemiddel. Bijna elk nieuw toestel heeft tegenwoordig een gps ingebouwd, hierdoor kan de exacte locatie heel makkelijk van de gebruiker worden bepaald. Ook biedt dit de mogelijkheid om locaties in de buurt te traceren. Dit betreft een bepaalde mobiele marketingmethode, waarin mobile advertising wordt verbonden aan diverse op locatie gebaseerde technologieën.

mobiele-marketing