Websites worden al jaren ontworpen op een vaste breedte. Door de smartphone- en tabletrevolutie moeten bedrijven beter inspelen op de wensen van de gebruiker. Er zijn veel websites die niet goed worden getoond op deze nieuwe apparaten. Mensen die je website bezoeken klikken dan snel weg, de website is namelijk niet gebruiksvriendelijk. Daarom wordt het steeds belangrijker om websites direct geschikt te maken voor smartphones en tablets door de website aan te passen in een responsive website. Een responsive website past zich namelijk aan op basis van de schermresolutie van het gebruikte apparaat. Dit is niet zo makkelijk als dat je waarschijnlijk zou denken. Het is daarom belangrijk om de hulp van een digital marketingbureau in te schakelen. Dit bureau weet precies hoe je jouw huidige website kunt omtoveren tot een responsive website. Succes gegarandeerd!
SEO is de sleutel tot succes
Wellicht heb je weleens van SEO gehoord. SEO staat voor zoekmachine optimalisatie. SEO zorgt ervoor dat pagina’s hoog in Google komen. Als je een responsive website hebt, dan betekent dat nog niet dat je dan ook automatisch meteen hoog in Google komt. Een responsive website is een bijdrage aan de vindbaarheid, dit legt alleen een goede technische basis. Naast de techniek is het namelijk belangrijk dat je website voldoende autoriteit heeft opgebouwd, door middel van betrouwbare links. En dat de juiste content op de website aanwezig is. Een smartphonegebruiker heeft namelijk andere en kortere zoekopdrachten. Wanneer iemand via de computer zoekt op ‘jurk’, zoekt zij waarschijnlijk een webshop, maar als zij dit via een mobieltje zoekt, is zij misschien op zoek naar een lijstje met de dichtstbijzijnde kledingwinkels. Er zit dus veel verschil tussen de zoekopdracht op een mobile device en op desktop. Het is belangrijk dat je voor beide devices een goede SEO-strategie maakt.