Zoekwoordenonderzoek vormt de basis voor SEO

0

Weet welke zoekwoorden andere spelers op de markt gebruiken

Een goed zoekwoordenonderzoek is van belang om te ontdekken hoe je doelgroep online zoekt naar jouw diensten of producten. Bovendien wil je natuurlijk weten welke zoekwoorden worden gebruikt door je concurrenten, leveranciers, collega’s, jezelf en de afnemers. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om je doelgroep, maar het is ook belangrijk om rekening te houden met het woordgebruik van andere spelers op de betreffende markt. Zo kan je concurrent invloed uitoefenen op de woorden die jouw doelgroep in de zoekmachines gebruikt.

De basis van het zoekmachineoptimalisatie proces

Het zoekwoordenonderzoek is de basis van de zoekmachineoptimalisatie. Bovendien geeft het zoekwoordenonderzoek je ideeën voor nieuwe onderdelen op je website. Dit geldt zeker als je in een ingewikkelde markt zit, dan is het goed om na te denken over wat eventuele ingangen zouden kunnen zijn voor het vinden van je website. Doekt je doelgroep bijvoorbeeld alleen op productnamen, naar oplossingen of formuleren mensen juist hun problemen? Door het uitvoeren van zoekwoordonderzoeken leer je om vanuit de doelgroep te denken. Het is belangrijk om te weten van je doelgroep wat de manier van beschrijven is. Zoekmachineoptimalisatie zonder gedegen zoekwoordenonderzoek is een valse start. Daarom is een zoekwoordenonderzoek een heel belangrijk proces.

zoekwoorden-onderzoek