Welke vorm van autoreclame is het beste?

0
effectieve-autoreclame

Met autoreclame kun je je bedrijf dagelijks promoten. Maar om de reclameboodschap zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen, is het van belang dat je met een aantal zaken rekening houdt. Bovendien zijn er diverse vormen van autoreclame. Welke vorm je het beste kunt kiezen hangt van een aantal factoren af. Kortom, als je investeert in autoreclame is het belangrijk dat je bij een aantal zaken stil staat zodat je voor de juiste vorm van autoreclame kiest en de boodschap zo effectief mogelijk maakt. In dit artikel helpen we je daarbij op weg.

Vormen van autoreclame

Wanneer je voor autoreclame kiest heb je in principe keuze uit 3 opties:

  1.       Carwrapping
  2.       Autobelettering
  3.       Magneetplaten

Carwrapping

Carwrapping is voor de meeste bedrijven geen zinvolle optie. Dat komt omdat de auto bij het wrappen in zijn geheel met folie wordt ingepakt. De meeste reclameboodschappen bedekken echter niet de gehele auto. Daardoor is carwrapping onnodig duur.

Echter, in sommige gevallen is het toch een geschikte optie van autoreclame. Denk bijvoorbeeld aan logo’s die op een ondergrond met een speciale kleur worden weergegeven, maar waarbij de kleur van de ondergrond niet leverbaar is in autolak. In dat geval kun je ervoor kiezen om de auto eerst over te laten spuiten, maar carwrapping is eveneens een goede optie om alsnog de juiste kleur voor de ondergrond te krijgen.

Autobelettering

Autobelettering is de meest gebruikte vorm van autoreclame. Logisch, want je hoeft alleen te betalen voor het gedeelte van de auto dat van een reclameboodschap wordt voorzien. Een belangrijk aandachtspunt bij het laten beletten van de auto, is dat de juiste folie wordt gebruikt. Zo laten sommige foliesoorten snel los als je ze door de wasstraat haalt. Doe dus altijd voor de zekerheid navraag bij je signspecialist of de folie die ze gebruiken wasstraat bestendig is.

Magneetplaten

Deze vorm van autoreclame raden we alleen aan als je in je vrije tijd niet met je bedrijf geassocieerd wilt worden. De magneetplaten ogen namelijk wat goedkoop en maken daardoor een minder professionele indruk.

Ook komt je boodschap minder goed uit de verf, doordat de kleur van de plaat vaak opvallend verschilt ten opzichte van de autolak. Begin je net met je bedrijf en wil je de kosten laag houden? Dan zou je magneetplaten kunnen overwegen als opstap voor het laten beletteren of wrappen van je auto.

Zo vergroot je de effectiviteit van autoreclame

Wanneer je voor een vorm van autoreclame het gekozen, is de volgende stap om de boodschap zo effectief mogelijk te laten zijn. Zorg er daarom in ieder geval voor dat na autoreclame de volgende elementen bevat:

  •         De toegevoegde waarde die je bedrijf aan (potentiële) klanten levert.
  •         De bedrijfsnaam.
  •         Contactgegevens. In ieder geval de website en een telefoonnummer.

Naast de bovenstaande elementen is het van belang dat je boodschap rust uitstraalt en de aandacht trekt naar de toegevoegde waarde die jouw bedrijf levert. Uiteindelijk is die toegevoegde waarde de reden waarom klanten getriggerd worden en vervolgens contact met je opnemen. Dat moet dus opvallen!

Het gebruik van afbeeldingen is goed, zolang ze de boodschap maar ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan een persoon die met zijn vinger naar de zin wijst die de toegevoegde waarde van je bedrijf beschrijft.

Neem als uitgangspunt dat ieder element van de bedrijfsreclame van toegevoegde waarde moet zijn om de boodschap zo goed mogelijk en duidelijk mogelijk uit te dragen. Alle elementen die daar geen bijdrage aan leveren kunnen alleen maar voor ruis zorgen en dien je daarom uit de boodschap te laten.

Hulp nodig bij het bedenken van je autoreclame?

Het bedenken van een effectieve autoreclame kan een lastige klus zijn. Zeker als je weinig marketing kennis hebt. Maar kennis kun je inkopen. Lukt het dus niet om een effectieve autoreclame uit te denken? Benader dan een marketingbureau of een signbedrijf die het denkwerk voor je kan uitvoeren. Autoreclame is immers een investering in je bedrijf en een investering moet je terugverdienen!

Andere effectieve vormen van bedrijfsreclame

Naast autoreclame zijn er nog tal van andere effectieve vormen van bedrijfsreclame die ervoor kunnen zorgen dat je nieuwe klanten aantrekt. Voor een handig overzicht van alle soorten bedrijfsreclame kun je deze pagina te bezoeken: objektreclame.nl/signproducten/bedrijfsreclame/.