Pas je huidige menukaart aan op de zomer

0

Het is weer volop zomer. Dit houdt in dat de terrasjes dagelijks weer druk bezocht worden. Dit is dé kans voor horecaondernemers om meer conversie te kunnen realiseren. Maar hoe kan je dit realiseren? Dit kan door verschillende manieren. Een nieuwe menukaart laten drukken is een belangrijk element om meer conversie te kunnen verkrijgen.

Zorg voor een menu dat bij de zomer past

Door de zomer gaan wij heel anders eten dan in de winter. Dit komt doordat wij veelal minder zin hebben in eten in de zomer dan in de winter. Dit komt door het warme weer. Wel hebben wij veel zin naar koude drankjes en lichte gerechten. Als je als horecaondernemer op deze behoeften van de klanten wil inspelen dan zal je de menukaart helemaal om moeten gooien. Dit kan door koude drankjes en lichte gerechten in het assortiment op te nemen. De klant vindt het belangrijk om gehoord te worden, zij willen dus in de zomer graag lichte maaltijden kunnen bestellen en koude drankjes. Op deze manier kunnen de behoeften van de klant bevredigd worden en zal de klant graag terug willen komen.

Deel de menukaart overzichtelijk en duidelijk in

Het is belangrijk om de menukaart in te delen in verschillende categorieën. Een dranken-, ontbijt-, lunch-, diner- en dessertcategorie. Dit maakt het meteen heel overzichtelijk voor de klant en dit geeft de klant een prettig gevoel. Op deze manier hoeft de klant niet veel moeite doen om een keuze te maken en om onderscheid te maken in de gerechten en drankjes. Dit zal de keuze gemakkelijker maken en geen irritaties oproepen. De klant zal dus graag terug willen komen bij jouw horecagelegenheid. Wanneer jij zorgt voor een duidelijke indeling en een overzichtelijke menukaart dan zal de conversie aanzienlijk stijgen.

menukaart laten drukken